iOS aпликација бившег студента ФОН-а

// Категорије: Инфо | Где су, шта раде? |

Екипа програмера из Београда, окупљена у тим под називом Nulapps направила је игру за платформу iOS, са називом Zoorchestra. Игра је намењена најмлађима како би на забаван и занимљив начин, уз игру, стварали мелодије. Један од чланова овог тима је Мирослав Драгићевић, бивши студент ФОН-а. Он је био расположен да нам одговори на неколико питања, и обезбедио je читаоцима Пушкица поклоне (погледајте доле).

1.    Како сте дошли на идеју да направите овакву игрицу?

Идеја за игру није дошла спонтано. Тржиште апликација пратимо већ неколико година и постајала је велика жеља да се опробамо на глобалној сцени. Идеју смо затим развијали у односу на анализу тржишта, посматрајући различите тржишне аспекте који обећавају одржив раст. У почетку смо само знали да желимо да направимо апликацију за децу и то са музиком као носећим елементом, док је Zoorchestra какав је данас настао знатно касније. Едукативне апликације су се по нашем истраживању показале као тржиште са великим потенцијалом. Желели смо да побегнемо од категорије “games” јер сматрамо да са буџетом који поседујемо нећемо моћи на прави начин да се пробијемо кроз непрегледну конкуренцију у којој се боре највеће светске компаније.

2.    Шта бисте издвојили као главну одлику ове игрице?

Као главне одлике ове игре издвојили бисмо изузетно квалитетну графику и класичну музику на којој је заснована игра. Избор класичне музике нас издваја из мора сличних игара за децу, поготово што класичне композиције деца могу извести коришћењем правих и измишљених инструмената .

3.    Да ли сте имали потешкоћа при изради?

Током развоја је било много више дилема него конкретних проблема, тако ваљда мора да буде када нешто радите од нуле. Како би крајњи производ изгледао и функционисао једноставно морате да одговорите на многа питања са којима се сусрећете током развоја. У оптицају је било више гејмплеј решења али смо се одлучили за најједноставније како бисмо игру прилагодили најмлађој деци. Са техничке стране, највећи проблем је био оптимизовати графику високог квалитета да ради без “сецкања” приликом промене инструмената а да при том анимација прати брзину композиције која се изводи. Игра је написана у Objective C програмском језику, међутим за следећу верзију планирам преписивање игре користећи SpriteKit Framework.

4.    Да ли планирате за друге платформе? Зашто одмах иОС, а не Андроид иако он има примат у Србији?

Тржиште Србије, па и окружења је изузетно мало да би се пројекат овог типа уопште исплатио. Просечан корисник смартпфон-а/таблета у Србији није спреман да плати неколико евра за игру или апликацију. Потрошачке навике у том сегменту као и да не постоје. Подршку за андроид платформу имамо на уму, медјутим iOS нам је први избор због најпродаваније линије таблет уређаја и процента коришћења у САД-у, Јапану, Немачкој, Великој Британији, Аустралији и осталим земљама где постоје потрошачке навике и где ће људи одвојити 1.99$ барем да пробају нешто ново чиме би заокупили децу.

5.    Ваша игра је наишла на позитивне критике широм света?

Наша апликација је наишла на заиста одличне критике, имамо у плану побољшања, нове инструменте, теме, музику за наредне верзије.. међутим све ово захтева много новца. Надамо се глобалном одјеку и средствима која це омогућити даљи развој овог и других пројеката које имамо на уму. Тренутно нас изузетно радује чињеница да смо добили само највише оцене и да су сви коментари на Апп Сторе-у позитивни!

6.    Да ли је ово први пројекат ове врсте на ком си радио?

Ово јесте први пројекат овог типа и крајњи резултат ми се много више свидео него било која апликација на којој сам до сада радио. 

7.    Колико ти је знање стечено на ФОН-у помогло на овом пројекту?

Као студент ИСИТ-а, ФОН ми је заиста пружио одлично основно знање, али оно што је најважније на ФОН-у сам научио како да прилазим проблему и како најбоље да га решим. Што се програмирања тиче највећи утицај на мене је имала катедра Софтверског Инжењерства.

8.    Неки савет за колеге које би желеле да се баве програмирањем?

Пре савета бих желео да казем да током студирања нисам размишљао о послу програмера, чинило ми се да је то монотон и досадан посао, међутим програмирање је све само не монотоно и досадно. За програмирање вам требају нерви, јер иако све изгледа сјајно и “нема шансе да не ради” оно обично неће радити :) Можда звучи као излизани савет али праћење трендова, гледање туторијала, читање стручних књига је под обавезно и уколико волите да стварате, програмирање је одличан посао јер када на крају покренете финални производ, био то неки програм, сајт, игра.. осећај испуњености, када нешто што сте ви стварали ради, је одличан.

9.    Какве даље планове имаш по питању своје каријере?

Што се каријере тиче, у плану ми је да наставим да се бавим развојем игара, тренутно постоји само Zoorchestra али као што рекох планови за друге игре такође постоје. Unity 3D је следећи алат који желим да савладам и надам се да ће ми слободно време дозволити да се озбиљније позабавим развојем 3D игара наредне године.

10.   Реците нам нешто о свом тиму?

Сви смо се упознали сасвим случајно. Пре скоро две године Никола је као оснивач стартап-а Nul Apps избацио први аудио водич за Београд “Belgrade Genie”. 
Иван и Никола су се недуго затим упознали и кренуло се са размишљањем шта правити, воља је постојала али тачан циљ није. Након што је Иван колеги продао свој лаптоп, питао га је да ли можда познаје неког иОС девелопера. Zoorchestra је током времена уобличен и 1. Новембра је официјално пуштена верзја 1.0.

Апликацију можете пронаћи на званичном линку. Више о апликацији прочитајте овде.

Мирослав нам је уступио три промо кода за ову игру. Прва три регистрована корисника који оставе коментар, добијају промо код и биће у прилици да испробају ову апликацију. Још једном напомињено, да је игра прављена за платформу iOS. Срећно!

Sta za najmladje, ja se ne odvajam od ove igrice. Slon je najjaci!!

Објављено: 18.11.2013 10:29 - (pseudonim)


0
3
Promo. :)

Објављено: 17.11.2013 23:49 - (fantastic)


0
1
+ 1 promo :)

Објављено: 17.11.2013 21:17 - (NinaR)


0
0
Moze jedan promo :)

 


Објављено: 17.11.2013 20:49 - (vlada)


0
0
13
0

Постави коментар

E-mail:
Коментар:
Антиспам:

6 + 4

Коментари пролазе модерацију, зато што смо тако у могућности