iOS aplikacija bivšeg studenta FON-a

// Kategorije: Info | Gde su, šta rade? |

Ekipa programera iz Beograda, okupljena u tim pod nazivom Nulapps napravila je igru za platformu iOS, sa nazivom Zoorchestra. Igra je namenjena najmlađima kako bi na zabavan i zanimljiv način, uz igru, stvarali melodije. Jedan od članova ovog tima je Miroslav Dragićević, bivši student FON-a. On je bio raspoložen da nam odgovori na nekoliko pitanja, i obezbedio je čitaocima Puškica poklone (pogledajte dole).

1.    Kako ste došli na ideju da napravite ovakvu igricu?

Ideja za igru nije došla spontano. Tržište aplikacija pratimo već nekoliko godina i postajala je velika želja da se oprobamo na globalnoj sceni. Ideju smo zatim razvijali u odnosu na analizu tržišta, posmatrajući različite tržišne aspekte koji obećavaju održiv rast. U početku smo samo znali da želimo da napravimo aplikaciju za decu i to sa muzikom kao nosećim elementom, dok je Zoorchestra kakav je danas nastao znatno kasnije. Edukativne aplikacije su se po našem istraživanju pokazale kao tržište sa velikim potencijalom. Želeli smo da pobegnemo od kategorije “games” jer smatramo da sa budžetom koji posedujemo nećemo moći na pravi način da se probijemo kroz nepreglednu konkurenciju u kojoj se bore najveće svetske kompanije.

2.    Šta biste izdvojili kao glavnu odliku ove igrice?

Kao glavne odlike ove igre izdvojili bismo izuzetno kvalitetnu grafiku i klasičnu muziku na kojoj je zasnovana igra. Izbor klasične muzike nas izdvaja iz mora sličnih igara za decu, pogotovo što klasične kompozicije deca mogu izvesti korišćenjem pravih i izmišljenih instrumenata .

3.    Da li ste imali poteškoća pri izradi?

Tokom razvoja je bilo mnogo više dilema nego konkretnih problema, tako valjda mora da bude kada nešto radite od nule. Kako bi krajnji proizvod izgledao i funkcionisao jednostavno morate da odgovorite na mnoga pitanja sa kojima se susrećete tokom razvoja. U opticaju je bilo više gejmplej rešenja ali smo se odlučili za najjednostavnije kako bismo igru prilagodili najmlađoj deci. Sa tehničke strane, najveći problem je bio optimizovati grafiku visokog kvaliteta da radi bez “seckanja” prilikom promene instrumenata a da pri tom animacija prati brzinu kompozicije koja se izvodi. Igra je napisana u Objective C programskom jeziku, međutim za sledeću verziju planiram prepisivanje igre koristeći SpriteKit Framework.

4.    Da li planirate za druge platforme? Zašto odmah iOS, a ne Android iako on ima primat u Srbiji?

Tržište Srbije, pa i okruženja je izuzetno malo da bi se projekat ovog tipa uopšte isplatio. Prosečan korisnik smartpfon-a/tableta u Srbiji nije spreman da plati nekoliko evra za igru ili aplikaciju. Potrošačke navike u tom segmentu kao i da ne postoje. Podršku za android platformu imamo na umu, medjutim iOS nam je prvi izbor zbog najprodavanije linije tablet uređaja i procenta korišćenja u SAD-u, Japanu, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Australiji i ostalim zemljama gde postoje potrošačke navike i gde će ljudi odvojiti 1.99$ barem da probaju nešto novo čime bi zaokupili decu.

5.    Vaša igra je naišla na pozitivne kritike širom sveta?

Naša aplikacija je naišla na zaista odlične kritike, imamo u planu poboljšanja, nove instrumente, teme, muziku za naredne verzije.. međutim sve ovo zahteva mnogo novca. Nadamo se globalnom odjeku i sredstvima koja ce omogućiti dalji razvoj ovog i drugih projekata koje imamo na umu. Trenutno nas izuzetno raduje činjenica da smo dobili samo najviše ocene i da su svi komentari na App Store-u pozitivni!

6.    Da li je ovo prvi projekat ove vrste na kom si radio?

Ovo jeste prvi projekat ovog tipa i krajnji rezultat mi se mnogo više svideo nego bilo koja aplikacija na kojoj sam do sada radio. 

7.    Koliko ti je znanje stečeno na FON-u pomoglo na ovom projektu?

Kao student ISIT-a, FON mi je zaista pružio odlično osnovno znanje, ali ono što je najvažnije na FON-u sam naučio kako da prilazim problemu i kako najbolje da ga rešim. Što se programiranja tiče najveći uticaj na mene je imala katedra Softverskog Inženjerstva.

8.    Neki savet za kolege koje bi želele da se bave programiranjem?

Pre saveta bih želeo da kazem da tokom studiranja nisam razmišljao o poslu programera, činilo mi se da je to monoton i dosadan posao, međutim programiranje je sve samo ne monotono i dosadno. Za programiranje vam trebaju nervi, jer iako sve izgleda sjajno i “nema šanse da ne radi” ono obično neće raditi :) Možda zvuči kao izlizani savet ali praćenje trendova, gledanje tutorijala, čitanje stručnih knjiga je pod obavezno i ukoliko volite da stvarate, programiranje je odličan posao jer kada na kraju pokrenete finalni proizvod, bio to neki program, sajt, igra.. osećaj ispunjenosti, kada nešto što ste vi stvarali radi, je odličan.

9.    Kakve dalje planove imaš po pitanju svoje karijere?

Što se karijere tiče, u planu mi je da nastavim da se bavim razvojem igara, trenutno postoji samo Zoorchestra ali kao što rekoh planovi za druge igre takođe postoje. Unity 3D je sledeći alat koji želim da savladam i nadam se da će mi slobodno vreme dozvoliti da se ozbiljnije pozabavim razvojem 3D igara naredne godine.

10.   Recite nam nešto o svom timu?

Svi smo se upoznali sasvim slučajno. Pre skoro dve godine Nikola je kao osnivač startap-a Nul Apps izbacio prvi audio vodič za Beograd “Belgrade Genie”. 
Ivan i Nikola su se nedugo zatim upoznali i krenulo se sa razmišljanjem šta praviti, volja je postojala ali tačan cilj nije. Nakon što je Ivan kolegi prodao svoj laptop, pitao ga je da li možda poznaje nekog iOS developera. Zoorchestra je tokom vremena uobličen i 1. Novembra je oficijalno puštena verzja 1.0.

Aplikaciju možete pronaći na zvaničnom linku. Više o aplikaciji pročitajte ovde.

Miroslav nam je ustupio tri promo koda za ovu igru. Prva tri registrovana korisnika koji ostave komentar, dobijaju promo kod i biće u prilici da isprobaju ovu aplikaciju. Još jednom napominjeno, da je igra pravljena za platformu iOS. Srećno!

Sta za najmladje, ja se ne odvajam od ove igrice. Slon je najjaci!!

Objavljeno: 18.11.2013 10:29 - (pseudonim)


0
3
Promo. :)

Objavljeno: 17.11.2013 23:49 - (fantastic)


0
1
+ 1 promo :)

Objavljeno: 17.11.2013 21:17 - (NinaR)


0
0
Moze jedan promo :)

 


Objavljeno: 17.11.2013 20:49 - (vlada)


0
0
13
0

Postavi komentar

E-mail:
Komentar:
Antispam:

2 + 16

Komentari prolaze moderaciju, zato što smo tako u mogućnosti