Softversko inženjerstvo stalo na FON-u

// Kategorije: Info |
Kako Puškice saznaju iz izvora bliskih PentaFON-u, cela priča oko uvođenja novog smera "Softversko Inženjerstvo" ne samo da ne napreduje, već kako navode naši izvori "nazaduje". Naime uprava nije prepoznala potencijal dotičnog smera i benefite koje bi on doneo budućim studentima, iako postoji solidan broj ljudi koji upisuju FON, smer IS, jer ih zanima ni manje ni više nego baš samo softversko inženjerstvo!
Kako Puškice, dalje saznaju, postoji mogućnost uvođenja toga na nivou master studija, ali na žalost u kombinaciji sa kompjuterskim naukama. Postavlja se logično pitanje, da li su kolege sa ETF-a ludi, ne znaju šta rade ili namerno prave grešku, jer su oni dotični smer uveli na nivou osnovnih studija, ali bez primesa nauka iz drugih oblasti. Veoma je teško savladati i samo softversko inženjerstvo zbog preobimnosti, a vreme potrebno za savladavanje još sabijati na 2 semestra ili (ne daj bože) dodavati i druge nauke u tom kratkom periodu je po mišljenju autora ovog teksta sakaćenje studenata za dobar deo gradiva.
Kako navodi naš izvor: "predavati celu jednu ogromnu oblast kao što je softversko inženjerstvo u svega nekoliko kurseva na master studijama je isto kao i čitati "Rat i mir" u stripu. Osim toga, uprava fakulteta je odlučila da u taj jedan eventualni studijski program na master studijama strpa i softversko inženjerstvo i računarske nauke. Dakle, u samo jedan eventualni strip biće strpani i "Rat i mir" i "Ana Karenjina". Moja je procena da se na taj studijski program, ako i bude akreditovan, neće gotovo niko prijaviti (čak ni pasionirani čitači stripova)."
Za kraj vam ostaljamo statističke podatke naše nedavne ankete:
"Da li ste za uvođenje novog smera (Softversko Inženjerstvo):
1. Da, to će svakako biti od koristi - 57%
2. Da, što da ne - 20%
3. Ne, dovoljno je ovo što imamo - 12%
4. Ne, hoćemo još menadžerskih smerova - 11%"
Zaboga nek uvedu samo više izbornih predmeta. Zašto mora da se bira između dva korisna matematička predmeta a predmeti poput menadžmenta tehnologije i razvoja moraju da se slušaju. Isto važi i za Marketing.

Objavljeno: 23.06.2008 02:23 - ()


0
0
@svi oni koji kažu da je FON oko organizacije Probajte da zamislite bilo koju firmu bez informacionog sistema? Šta se dešava u bankama kad „padne sistem“? Ima li i jedno veliko preduzeće a da ne koristi ERP? Jeste ERP širok pojam i više ima veze sa ISIT nego sa softveriskim inženjerstvom, ali svaki taj ERP je u suštini softver na kraju posle svih onih dijagrama za šemu baze, use caseova i dr. mora da isprojektuje u UML-u, CRC karticama, primeni neke paterne, vodi računa o upravljanju sofverskim projektom, prati kvalitet itd. Onda neko treba da tu gomilu podataka da pretvori u informacije. Da se kvantitativno analiziraju, primenom matematike, statistike, operacionih, data mining-a, neuronskih mreža, fazi logike... E to je ono što bi se radio na Softverskom inženjerstvu kod Vlaje, Devedže pa čak i Bate i matematičke ekipe. Eto bar znam da nisam džabe otvorio Facbook grupu Klub razočaranih studenata FON-a :)

Objavljeno: 21.06.2008 18:37 - ()


0
0
Jos da uvedu i taj smer pa da studenti rade za 20e mesecno na faxu.... Niko ne zeli da uvede taj smer zbog studenata, vec da bi zaradili... zapravo nedostaju im kadrovi, jer je novi program naizgled bolji, ali se ispiti polazu APP (Ako Proso Proso),pa ima sada treba novi smer za bolje kadrove... Ranije im to nije padalo na pamet.... Ma kad se digne kuka i motika , a posebno prijatelj grabulja!

Objavljeno: 21.06.2008 05:33 - ()


0
0
Onaj psihopata bata je potpuno bio u pravu! Ovaj fakultet srlja u propast. Uprava napolje!

Objavljeno: 19.06.2008 12:08 - ()


0
0
ma na kraju krajeva ne mora bas smer, ali [b]DAJTE BAREM MODULE!!! ILI VISE IZBORNIH PREDMETA[/b], BILO STA TOG TIPA!!! Ranije je IS bio zalost po pitanju izbornih predemta ([b]samo 1[/b]), sada je ta prica maaaaaalo popravljena ([b]na 4[/b]), ali ni dalje nije bajno-sjajno, jer "[b]strucnjaka[/b]" za mreze i "[b]strucnjaka[/b]" za Projektovanje IS [b]DELI SAMO CETIRI PREDMETA[/b]!?!

Objavljeno: 18.06.2008 02:29 - ()


0
0
Kada bih mogao posle zavrsenog FON-a da ORGANIZUJEM TIM KOJIM BI PROIZVODILI SOFTVER!? Treba razmisliti o tome! Mislim da je ETF uveo to da bi pokupio novac. A i posle toga nalazis posao sa kojim bi vrlooo brzooo napredovao! Zna se sta su PRAVI "inženjeri" programeri danas! Ko se nadje u celoj toj prici ne mora se maltretirati glupostima na FONu (mislim na neke predmete sa smera KV i OM pa i ME, a koji se nalaze na IT-u) Ja sam izneo razloge zasto mislim da je taj smer potreban! :hvala:

Objavljeno: 18.06.2008 02:07 - ()


0
0
"ivan"-e ne slazem se sa tobom! Smer IT se ne razlikuje previse od drugih smerova u II godini, a Softversko inzenjerstvo se sigurno ne bi razlikovalo previse od IT smera ni u III godini, razlika bi iznosila 10 do 15 ispita ne vise, a vecina glavnih predmeta sa IT smera bi se pojavljivala u predmetima koji bi bili na Softverskom inzenjerstvu!

Objavljeno: 18.06.2008 01:59 - ()


0
0
Zalosno! :(( Studenti jedva cekaju da malo zagrizu softversko inzenjerstvo u IV godini a oni to je VISAK?!?!! :udri: Svaka pohvala za Sinisu Vlajica! Svako ko zeli iole da se bavi time morace da uzme izborne predmete u IV bas kod ovog profesora (nisu laki ali te nauce necemu, onome sto nisi naucio u prve III gogine! ) da proba bar nesto da savlada, a kada zavrsi samostalo ili preko nekih kurseva da se usavrsava! Sramota za fakultet koji izbacuje jedno od najbolji informaticki kadr u Srbiji! Ili se ja varam?? I da zakljucim... U najgorem slučaju mogli su da pokupe dobre pare, jer dajem glavu da bi se studenti grabili za ovaj smer cak i za povecu sumu novca!!!

Objavljeno: 18.06.2008 01:53 - ()


0
0
Ja mislim da je uprava fakulteta jako ispravno postupila. Svako od vas gleda samo ono sto bi njemu licno odgovaralo, sto je jako testo uskladiti kad imate 1000 studenata. S druge strane njima je u interesu da odrze dobar glas fakulteta, jer sta god vi mislili, FONovci su definitivno najtrazeniji kadar od svih beogradskih studenata... FON nije fakultet za programere, nego za INZENJERE ORGANIZACIJE. Koji treba da imaju sto sire znanje iz svih oblasti koji su sa organizacijom povezani.

Objavljeno: 18.06.2008 00:06 - ()


0
0
Matematika je samo metafora. Slazem se sa Andrijom i mislim da je kolicina "predmeta" koji su prakticno priprema za kviz sa svojim beskrajnim nabrajanjem bez sustine, prevelika.

Objavljeno: 17.06.2008 21:38 - ()


0
0
0
0

Postavi komentar

E-mail:
Komentar:
Antispam:

19 + 11

Komentari prolaze moderaciju, zato što smo tako u mogućnosti